Planując swoje pisanie, zastanów się, czy to, co chcesz powiedzieć, można zrobić w ten sposób (w tej formie, w tym tonie, z takimi zdjęciami itp.), Czy też musisz przepracować ten pomysł. Jednym słowem: trzeba zapoznać się z tematem wybranym do opracowania, a jeśli został narzucony przez promotora, to z podejściem do niego. Nawet jeśli chodzi o nudne zajęcie, to możesz opisać go po swojemu.
Poniżej przykładowy pomysł na temat.
Marketing to sztuka wyróżniania się na tle konkurencji, jak stwierdza Bernd Labetzsch[1], zarówno wewnątrz firmy – w odniesieniu do własnych pracowników, jak i na zewnątrz – wobec klientów i konsumentów. Postępowanie marketingowe wewnątrz przedsiębiorstwa pozwala tworzyć i promować idee, projekty i wartości użyteczne dla firmy, komunikować się przez dialog z pracownikami, aby mogli je wyrazić lub wybrać swobodnie, a w ostatecznym rachunku – sprzyjać ich wprowadzeniu w przedsiębiorstwie[2].
[1] B. Labetzsch; Marketing personalny przyszłości, w: D. Castenow: Nowy marketing w praktyce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, s. 271.
[2] Józef Penc: Leksykon biznesu, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997, s. 241.